اخبار ابوقرقاص
حاليا (مدرسة ابوقرقاص التجارية بنات) على فيس بوك
اخبار ابوقرقاص
حاليا (مدرسة ابوقرقاص التجارية بنات) على فيس بوك
اخبار ابوقرقاص
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اخبار ابوقرقاص

اخبار ابوقرقاص لكل اهالي مركز ابوقرقاص
 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

 

 بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
Admin


عدد المساهمات : 538
تاريخ التسجيل : 15/02/2010

بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20   بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالخميس يناير 13, 2011 4:49 am

اضف رسالتك او تعليقك أو استفسارك الموجه لأى قيادة في الحزب الوطنى في ابوقرقاص وسوف يتولى الاستااذ ايهاب حمزة الرد بنفسة خالص الشكر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://abuqurqas.123.st
?????
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: بطاقة تعارف خاصه ب م شوقى    بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالجمعة يناير 14, 2011 12:35 am

نشكر ادارة المنتدى لغلق الردود بموضوع الاستاذ بكر مصطفى ولكن للاسف تم غلق الرد على تسأل الاخ تيتو من هو م شوقى اللى عامل رعب والحقيقه انى موت من الضحك ولكن يجب الرد وتقديم بطاقة تعارف خاصه ب م شوقى واعتقد ان السيد الامين العام للحزب الوطنى الاستاذ ايهاب حمزه على علم بها ولكن يجب تعريف القياده السياسيه بالحزب واعضاء الحزب وشعب ابوقرقاص ب م شوقى مع كامل احترامنا للسيد امين الحزب الذى لا علاقه له بتعين م شوقى بمنصب امين الشباب لان السيد ايهاب حمزه رجل اعد كوادر طيبه ومخلصه ولا علاقه له ب م شوقى ولنبدأ ببطاقة التعارف
1- م شوقى بدأ حياته السياسه بحزب التجمع بابوقرقاص وكان له كتابات فى النشره التى يصدرها حزب التجمع بابوقرقاص تحت مسمى اهالى ابوقرقاص وكان م شوقى عضو بحزب التجمع والسيد عماد سالم وهو رجل محترم حى يرزق ويمكن سؤاله هل تم فصل م شوقى من حزب التجمع او م شوقى استقال
2- تخصص م شوقى فى توزيع المنشورات فى انتخابات الشعب 2000
3- احترف م شوقى بعد ذلك كتابة المنشورات ويوجد منشورات معى باسمه تحمل تأييد للعمده اشرف سرحان فى الانتخابات التكميليه لمجلس الشعب 2001
4- يبدوا ان حزب التجمع لم يكن يسع امكانيات م شوقى فنضم لمدرسة س عبدالحفيظ وشقيقه أسامه فى الفتره من 2001 الى 2003 وتعلم فى المدرسة فنون الحياه السياسيه على يد معلمه س عبدالحفيظ وكان من المناصرين لمعلمه س عبدالحفيظ فى انتخابات المحليات 2003 التى سقط فيها معلمه سقوط مريرا
5- تشبع م شوقى فى مدرسة س عبدالحفيظ بفنون من اين تؤكل الكتف والتسلق السياسى ومهارات الخداع والفتن السياسيه وهى مدرسة لا تتفق على الاطلاق مع الحياه الحزبيه النظيفه التى يحاول امين الحزب السيد ايهاب حمزه فى زرعها فى شباب الحزب
6- توجه م شوقى لمدرسة الاستاذ رأفت فاضل وهى مدرسه على خلاف مع مدرسة معلمه الاول س عبدالحفيظ فكان لابد ل م شوقى ان يتعامل ويدخل الحياه السياسيه على يد السيد رأفت فاضل الذى يرجع له الفضل فى ضم م شوقى للحزب
7- كانت اول وظيفه ل م شوقى بجمعية التقوى والايمان الاسلاميه التى يرأسها السيد نبيل متولى وكانت بعد واسطه من الاستاذ رافت فاضل واعتقد ان السيد نبيل متولى والسيد رافت فاضل الكل يعرفهم ويمكن سؤالهم علشان محدش يقولده كلام بهتان وزور
8- كان للسيد نبيل متولى فضل على م شوقى حتى اليوم لانه تم ارسال م شوقى لدورات تدريبيه فى مجال التنميه تكلفت الاف الجنيهات وكان يهدف السيد نبيل متولى الى خلق شخصيه جديده من م شوقى وكان م شوقى يقبض مرتب شهرى خيالى يكفى انه مرتب يوازى مرتب مدير عام وكان رد الجميل من م شوقى عدة طعنات فى المجال السياسى للسيد نبيل متولى الذى له افضال على م شوقى لو قعد عمره كله لان يوفيها ويكفى ان السيد نبيل متولى هو من توسط فى الوظيفيه التى يعمل بها م شوقى اليوم ولكن لان م شوقى تربى فى مدرسة السيرك السياسى على يد معلمه وملهمه س عبد الحفيظ فهذا مش جديد عليه ملاحظه (كشف المرتبات الخاصه ب م شوقى بجمعية التقوى موجوده ويمكن الاطلاع عليها)
9-فى انتخابات مجلس الشعب الاخيره وجد م شوقى نفسه فى موقف لا يحسد عليه فهو بين تأييد الاستاذ ايهاب مفتاح لان شقيقه السيد مجدى مفتاح كان امين تنظيم الحزب بالمنيا ويعود له الفضل فى تعين م شوقى بامانة الشباب بالحزب وتأييد اللواء فاروق طه ومدرسة معلمه وملهمه س عبدالحفيظ فى مقعد الفئات
10- اما مقعد العمال فده كان موضوع بزنس ل م شوقى واعتقد ان حكاية العضو 18\2 صحيحه لان م شوقى تم مشاهدته مع المدعو خالد اكثر من مره بمدينة المنيا ويكفى ان م شوقى كان مصور للمدعو خالد انه القابض على زمام الامور وطبعا خالد كان مصدق
11- خلصت فلوس خالد ومنزلش الانتخابات وطبعا م شوقى كان لازم يدعى للنائب المحترم مجدى سعداوى لان الامور كانت واضحه ان السيد مجدى سعداوى مكتسح وبدأ م شوقى الدعايه للنأئب مجدى سعداوى وياريته كان سكت علشان نسبه كبيره من شباب المدينه خرج يصوت ضد النائب المحترم مجدى سعداوى عند وكره مش حقد فى م شوقى
12- يسئل السيد المهندس محمد عبدالرازق رئيس المركز عن افعال م شوقى بمجلس المدينه بدايه من طلب م شوقى بتعين زبال على مدار 24 بالشارع الذى يسكن فيه (الكلام صح مش ضحك)واعتراضه على ميعاد وصول الخبز لمنزله وغيره كتير والمهندس محمد عبدالرازق موجود وعلى رأى الرجل كفايه توصيل الكلام والاشاعات المغرضه التى يقوم بها م شوقى لاعضاء المجلس المحلى التى تسببت فى مشاكل بين المهندس محمد عبدالرازق واعضاء المجلس المحلى
13- سؤال محير الشباب بابوقرقاص للسيد امين الحزب الاستاذ ايهاب حمزه وهو رجل دمث الاخلاق ورجل لا يختلف عليه احد حتى من يختلفون معه فى المجال السياسى يصفونه بانه رجل محترم ووافى للجميل والسؤال هو يضم مركز ابوقرقاص شباب كثير من يعمل مهندس ومن يعمل طبيب ومن يعمل محامى ومن يعمل محاسب ومن يعمل فى مهنة التدريس ومهن اخرى عديده ومن ويضم المركز اكثر من قريه بها نماذج لا غبار غليها ويمكن تكوينها وتنشأتها سياسيا على نفس المنهج السياسى الذى تعملون به وبعدين عن الظروف والمستنقع السياسى الملوث الذى نشأ به م شوقى نحن ندرك ونعرف جيدا ان لا ذنب لك ياسيادة الامين فى اختياره وان التغيير قادم لا محاله ولا شك فى كلام حضرتك لكن اوضح لسيادتكم ان هناك جموع من الشباب على قدر عالى من الثقافه والفكر والانتماء تعزف عزوف شديد عن دخول الحزب من افعال وتصرفات م شوقى فهناك شباب يعملون فى شركات عالميه من ابناء ابوقرقاص ويعيشون بابوقرقاص يمكنهم من خلال عملهم توفير برامج توعيه وتدريب وانشطه خيريه عن طريق تعاون الحزب مع هذه الشركات وكما تعلمون ان اغلب هذه الشركات تنشأ مؤسسات خيريه يمكن توجيهها من خلال الحزب بابوقرقاص لعمل انشطه مختلفه ولكن وجد وتصرفات م شوقى كانت مانعه لهؤلاء من د... الحزب مثال على ذلك كنا نجلس مجموعه من الشباب فى شهر رمضان المبارك وكانت احدى شركات الادويه العالميه العامله بمصر ويعمل بها طبيب من ابناء ابوقرقاص تريد توزيع ادويه فى شهر رمضان مجانا وكان الاتجاه ان نتوجه لحضرتك بمقر الحزب وكان يجلس معنا زميل يعمل مدرس حكى انه توجه للحزب مع شركه تقوم بانتاج كتب خارجيه وكانت ترغب فى عمل فصول تقويه مجانا عن طريق الحزب بطريقة توفير المعلميين وتوزيع عدد من الكتب الخارجيه مجانا وذلك دعايه للشركه فى الفتره التى كانت هناك مشكله بسبب الكتب الخارجيه وتوجه زميلنا المعلم ومندوب الشركه لمقر الحزب لمقابلة حضرتك وعرض الامر عليك ولم يجدوا حضرتك وكان ان قابلهم المأسوف على عهده م شوقى وعرضوا عليه الامر فكان رده ان الحزب لا علاقه له بالكلام ده وان فصول التقويه فى الصيف فقط وان المدرسيين لازم يكونوا اساسيين بالتربيه والتعليم وان وان لما مندوب الشركه طفش وراح ترك الكارت الشخصى الخاص به لسيادتكم مع م شوقى وفوجئ صديقى المدرس باتصال مندوب الشركه به وقال له ان هناك مدرس يدعى أ شوقى وهو شقيق م شوقى اتصل به وحصل على العينات المجانيه من الكتب بعد ان زارت الشركه مركز الدروس الخصوصيه بمنزل م شوقى وطبعا اصحابى رفضوا دخو ل. الحزب بعد سماع المهاترات التى حدثت فهل يرضيك هذا الكلام وارجو الاجابه كما تعودنا منك الصراحه والوضوح مع تمنيات مجموعه من شباب ابوقرقاص المتواجدين معى الان بالتوفيق لحضرتك وعلى فكره احنا مجموعه جالسين عند صديق لنا من الكرم وكل واحد فينا كتب نقطه وفى اللى اتصل وتأكد من كل كلمه قلذلك سمينا اسم العضو بالمكان المتواجدين فيه علشان الصراحه حلوه وده اللى الناس بتقوله على حضرتك وشكرا للمنتدى المحترم مع تمنياتنا الشخصيه لهذا المنتدى بالنجاح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
?????
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: توضيح   بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالجمعة يناير 14, 2011 1:35 am

نريد كمجموعه توضيح على مانم ذكره حيث ان لا علاقه لنا ببعض الشخصيات التى تم ذكرها حتى يتصور او يحاول البعض تصوير الموضوع انه تصفية حسابات مع احد او موجهه من احد وكل الموضوع انه تم سرد الواقعه وفوجئنا من زملاء لنا بما تم ذكره وتم حذف وعدم ذكر معلومات لم يتم التأكد منها وياريت الحزب والسيد الامين يتبنا حمله لمواحهة الدروس الخصوصيه لانها بصراحه خربت بيوت الناس وتمثل كاهل على الاسره والمدرسون بعضهم للاسف اصبح مصاصيين دماء واعتقد ان سياسة مواحهة الدروس الخصوصيه سياسة الدوله مش حاجه الحزب ملهش دعوه بيها على راى م شوقى ونحن فى خدمة الحزب فى اى مجال عن طريق الانسان الخالوق السيد ايهاب حمزه او السيد امين التنظيم السيد عصام عصمت فقط حتى يتم تطهير الحزب من المرتزقه واصحاب المصالح الذين اساؤا لانفسم اولا والحزب ثانيا وشكرا وذلك للتوضيح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
?????
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: مكتب امين الحزب الوطني لمركز ابوقرقاص   بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالجمعة يناير 14, 2011 6:16 pm

قريبا جدا جدا ستكونون انتم ابناء الحزب كل من له عضويه داخل الحزب لكم حق اختيارهيئه المكتب انتم من ستحددون من يكون امين الشباب اوالعمال اوالصندوق اوالمراه اواواو كل الامانات المختلفه ولذلك قمنا بفتح باب العضويه امام الجميع منذ1يناير وماذالت انتم ومنكم سيكون التغيير بديمقراطيه وشفافيه ونزاهه تامه --------ثقتي في الله اننا سنتكاتف جميعا من اجل استمرارانشطه حزبنا حيث اننا نمر الان بمرحله حرجه فيها خوارج من بعض المجموعات التي تحاول ان ترسم لنفسها انها قامت بانجاح المرشحين النواب وكذلك بداتترسم خطط من يكون امينا للحزب ومن هم هيئه المكتب القادمه ونسو ان الحزب اصبح موسسه من 2005لادخل لنائب في اختيار امينا اوهيئه مكتب ----- واقول لكم الم يتغير حزبنا الي الافضل الم نجد زياده في العضويه من 2007 وحتي الان من6400 عضو الي 26784عضو في خلال 3سنوات اليس ذلك دليل علي تقد م اداء الحزب ونسبه الشباب وصلت في العضويه الي اكثر من59% والانشطه التي قمنا بها في مجال الشباب والمراه والعمال لم تحدث في تاريخ الحزب بابوقرقاص الانشطه الاجتماعيه والتثقيفيه ووالخ هل نقوم بها جزافا اولوحدي لوكنت لوحدي لفشلت لكنني اعمل بربع طاقتي اي من يساعدونني فقط والفرق في القياده القياده بفكر ديمقراطي واه بعد التغيير التغيير القادم سيتم تغيير التروس الجديده مكان المتوقفه لتعمل مع المجموعه التي تعمل ليل نهار لتدور الماكينه ولاول مره بطاقه كامله بتناغم بين التروس والاجهزه فلن يكون هنالك جزء في المنظومه هدفه المنظره اوالوجاهه اوقريب لفلان اوعلان حتي ولو علي منصب الامين وكل هذا من اساليب عمل الحزب الجديده ------ تعالوا انضمو شاركوا بصدق تعرفو علينا بصدق ادخلوبيننا واحكمو عن قرب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
18\2
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: التفاعل مع الشباب    بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالسبت يناير 15, 2011 5:55 am

السيد امين الحزب الوطنى تحيه طيبه وبعد
وانا اتصفح المواقع الاخباريه على النت وجدت خبر الانقلاب التونسى وليس هذا المهم بل انى وجدت تعليقات من بعض الشباب الحقيقه انه من الواضح ان هولاء الشباب لا يدركون النعمه التى انعم الله علينا بها فى مصر وهى كالاتى
1 -ان تونس محظور فيها استخدام النت لبعض المواقع المعارضه
2- تونس من الاساس لا يوجد بها حرية تعبير والنظام بها نظام ديكتاتورى صرف
3- بعض القنوات الفضائيه كالجزيره والعربيه محظوره من البث لتونس
4- لا يوجد حرية صحافه او نشر او تعبير
5- تونس من دوله تطبق النظام العلمانى من تسيب اخلاقى لفتح الدوله لجماعات محظوره كانت النتجيه ما نشاهده
والحقيقه بعد لحظات بدأت اعمال السلب والنهب والسرقه بتونس وديه حاجه تحزن
وياريت حضرتك تتبنى وجهة النظر بتعريف الشباب بانجازات الدوله حتى لو بتنظيم لقاءات مع الشباب بشكل دائم وياريت اكتر حضرتك تحاول تصعد للقياده السياسه انه لابد من التحاور مع الشباب عن طريق النت لان من الواضح ان غالبيه كبيره من الشباب تتحاور مع بعضها عن طريق النت وانا قرأت ان الحزب الوطنى فى طريقه لقتحام المنتديات عبر النت للتحاور مع الشباب وياريت نبدأ من الحزب بابوقرقاص بهذه الخطوه حتى نوضح للشباب خطورة ما يشاهدونه لان الشباب يوجد عندها حماس وطاقه ولابد من استغلالها ولك من الف شكر على ردود حضرتك الرائعه وشكرا للسيد مدير المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
?????
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: شكر وتقدير للسيد الامين   بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالسبت يناير 15, 2011 6:29 am

بداية نتقدم بخالص الشكر والعرفان للرجل المحترم الشهم الذى لا غبار عليه الاستاذ ايهاب حمزه وبالتوفيق دائما
اما بخصوص موضوع الطاغيه م شوقى و شقيقه ا شوقى فنبدأ بالاتى
حضرتك الوزير الفاسد فى اليابان ينتحر ......الوزير الفاسد فى الصين يعدم ...... الوزير الفاسد فى بريطانيا يحاكم .......
السيد م شوقى وشقيقه أشوقى يأخذ نيشانا ويتركوا يستمتعوا بما نهبوا من جيوب الناس ومقدرات الوطن (حديقة الاندلس ..انابيب الهيثم ..الدروس الخصوصيه)بل اكثر من ذلك يتعاملون مع الناس بثقه ممزوجه بغطرسه فى انه لن يمسوا او يحاسبوا فهل هذا معقول ياسيادة الامين .
اما بخصوص ماذكرتموه من ان هناك مجموعات تتبنى نجاح النواب فديه حاجه تفقع المراره الناس ديه مش عارفه ايه العمل الحزبى وما زالت تتعامل بمنطق انتخابات 2000 و 2005 ومش عارفه ان الحزب بيطور باستمرار وان حضرتك من القيادات الشابه بالحزب الذين يمثلون ويطورون الحزب فى الفتره القادمه وبعدين حضرتك توقعاتك وتوجهاتك قبل الانتخابات موضوعه فى ميزان حضرتك وياريت كل واحد بيقول انا نجحت النائب الفلانى يركح شويه (كانت مجموعه من الشباب متواجده بمنزل السيد اللواء فاروق طه وكان يجلس نجله المهندس حازم قبل الانتخابات وصرح السيد م شوقى ان عدد ااشباب التى يستطيع توجيهها للتصويت منه هو شخصيا مابين 2000_2500 صوت ) عايز اسأل الشباب اللى بيقول عليهم هيصوتوا للحزب وسياسته ام علشان خاطر عيون ابو الشوق المصيبه ان نفس الكلام ردده القيادى ابوالشوق عند السيد مجدى مفتاح بس مش عارف هل حضرتك وصلك الكلام ده ولا لم يصلك وممكن حضرتك تتصل بالسيد مجدى مفتاح وتتصل بنجل السيد اللواءفاروق طه للتأكيد .
المهم ياسيادة الامين ياريت حضرتك تدرك هدفنا وهو ان ليس لنا مطامع فى كرسى السيد م شوقى (يردد ان سبب الحمله عليه ناس عايزه الكرسى بتاعى ) لكن بسأل السيد م شوقى هو الكرسى بتاع حضرتك ام ان الموقع الحزبى الذى تشغله هو لتطوير العمل الحزبى وتفعيل سياسة الدوله طبعا الكلام ده كبير عليك يابو الشوق وفى النهايه ياسيادة الامين اقسم بالله اشكرك من كل قلبى وان شأء الله نكون متواصلين بصفه يوميه والف شكر للسيد منتصر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
1975
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: الحقيقه والواقع    بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالإثنين يناير 17, 2011 5:41 am

السيد امين الحزب الوطنى بابوقرقاص الاستاذ المحترم ايهاب حمزه تحيه طيبه والسلام عليكم اما بعد
الحقيقه وهى الجزء الاول من المساهمه والتى لا يختلف عليها احد انه منذ ان كلفتم بقيادة الحزب بابوقرقاص والحزب يخطو خطوات لم يشهدها منذ تاسيسه بابوقرقاص وذلك يرجع لفتح الحزب لعناصر شابه جديده والتعامل مع مختلف القضايا التى تمس المواطن بواقعيه وذلك عبر طرق عديده كتوفير السلع المدعمه وذلك على سبيل المثال وليس الحصر بالاضافه ماتم اضافته وتفعيله من مختلف الانشطه الثقافيه والرياضيه واعتقد ان ذلك ساعد ووفر المناخ لنجاح الحزب فى الانتخابات الاخيره .
والحقيقه كما ذكرتها ليس كامين للحزب وانما كطبيب وضع يده على مكان اللام وشخص المرض ان المجموعه المحيطه بسيادتكم تعمل بربع طاقتها مع العلم كما ذكرنا سابقا ان الحزب شهد نشاط وتفعيل فى العضويات لم يشهدها عبر تاريخه بابوقرقاص مع احترامى الكامل لمن سبقوا حضرتك فى هذا المنصب فما تصورنا اذا كانت هذه المجموعه اخلصت النيه والضمير ووضعت يدها معك وعمل فريق الحزب بكامل طاقته اعتقد ان ذلك سينعكس على المواطن فى الشارع.
والحقيقه ايضا ان هناك من يحاول يصور او يتصور انه من قام بانجاح العضو فلان او العضو فلان غير مدركين للواقع على الاطلاق ان العمل الحزبى منظومه متكامله وما زال هولاء يعيشون فى عصور عتا عليها الزمن .
اما الواقع ياسيادة الامين وانت من الذين خرجوا للحياه السياسه من رحم وثورة التغيير بالحزب فيجب ان ننظر للامور بواقع ودراسه اكثر واستعراض للامور على مدى فترات سابقه وحاليه .
1- اذا تم استعراض فريق العمل الحزبى وكوادر الحزب سنجد ان المثيرين للمشاكل والاشاعات من كوادر الحزب هم للاسف من ابناء المدينه وتوابعها وبدايه هذا ليس تقليل لابناء المدينه وانا منهم ولكن هل على مدار قيادتك للحزب هل وجدت قياده حزبيه من قريه اثارت المشاكل وعملت على صنع الاشاعات وتروجيها اترك لسيلدتكم الاجابه.
2- اذا تم عمل مقارنه بين اداء مجلس محلى المدينه ومجلس محلى المركز سنجد ان اغلب المشاكل بين القياده التنفيذيه على كافة مستوايتها وبين الشعبيين مع اعضاء مجلس محلى المدينه وليس هذا معناه ان قيادة واعضاء مجلس محلى المركز لا يقوموا بواجبهم بل العكس صحيح ان مجلس محلى المركز بقيادة السيد المهندس محمد سعداوى وربما يستغرب البعض لماذا لم اقل العمده محمد سعداوى لانه يجب تعريف الاجيال الجديده ان العمده محمد كان من القيادة التنفيذيه بالحكم المحلى وتولى اخر منصب له الوحده المحليه بابوقرقاص البلد وقدم استقالته بعد وفاة المغفور له والده لتولى منصب العمديه بالمطاهره والرجل لو استمر فى العمل التنفيذى على كرم اخلاقه وتفانيه واخلاصه فى عمله لكان وصل منصب محافظ واستكمال لما سبق نجد ان مجلس محلى المركز يمارس دوره بهدوء بدون ضوضاء وغوغاء .
3- اذا تم استعراض الانتقادات التى توجه لابناء الحزب واعضاء المجلس المحلى باستغلال او تربح او غيره ستجدها انها موجه لقياده من االمدينه او عضو مجلس محلى من المدينه ولا تجد احد وجهه تهم لقياده حزبيه من قريه او عضو مجلس محلى مركز .
4- اذا تم تحليل كلام حضرتك عن من يدعوا انه اصحاب فضل فى انجاح العضو فلان او العضو فلان ستجد من قال وروج هذا الكلام من قيادات الحزب او مجلس محلى المدينه وهم للاسف لا يملكون عدد اصوات تتجاوز اليد الواحده .
5- اذا تم استعراض ماتم نشره عبر هذا الموقع ومواقع اخرى سنجد ان اغلب التهم سواء كانت صحيحه كلها او بعضها او غير صحيحه بالمره موجهه لاعضاء مجلس محلى المدينه او قياده حزبيه من المدينه وكما يقول المثل مفيش دخان من غير نار ولم اجد احد يقول ان عضو مجلس محلى مركز او قياده حزبيه من قريه حصلت على شقق او غيره من ما قراناه.
6- اذا تم البحث عن التزام اعضاء مجلس محلى المدينه او القيادات الحزبيه من المدينه لا تعرف هم مع من ضد من يلعبون على كافة الحبال كلاعب السيرك .
اما الواقع المر ياسيادة المدينه عن اسباب ماوصل اليه الحال لقيادة الحزب من المدينه او اعضاء مجلس محلى المدينه ان هناك فئه من المدينه وتوابعها احتكرت العمل الحزبى والشعبى واعتبرته ارث يورث وللاسق اكثر ان وجود هذه الشخصيات بالعمل الحزبى والشعبى تسبب عن عزوف شديد من ابناء المدينه وبعضهم على قدر عالى من الاخلاص عن العمل الحزبى والشعبى .
سيادة الامين ان الحل لهذه المشكله التى تسبب فيها من سبقوك على مدى سنوات طويله محتاجه حل جذرى من سيادتكم وهو البتر التام والتطهير واحضار وجوهه لا علاقه لها بقريب او بعيد بهولاء .
سيادة الامين سؤال رغم الكثافه العديديه لسكان المدينه نجد ان نسبة التصويت لا توازى بعض القرى ونسبة التصويت بالمدينه فى الغالب لا توجه لمرشحى الحزب واذا تم النظر نجد ان الساده القيادات الحزبيه بالمدينه واعضاء مجلس محلى المدينه من الاسباب القويه لما تم ذكره .
وفى النهايه الحل لهذه المشكله بيد سيادتكم وانى اقول لسيادتكم لو تم فعلا العلاج ببتر هولاء الاشخاص من الحياه السياسيه ستظل اجيال عديده بالمدينه تتحدث عن من قام بثورة التغيير بابوقرقاص .
ولا اقول فى النهايه غير وفقكم الله وسدد خطاكم وشكرا لادارة المنتدى

الساده (سيد عبدالحفيظ- مصطفى على - بليغ حمدى - حسنى المقرحى - بدرحسن -محمد شوقى)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
?????
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: مش فاهم    بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالأربعاء يناير 19, 2011 8:49 pm

الاسماء اللي في الاخر دي هي من كتبت هذا الموضوع ولا هم المطلوب بترهم من الحزب ولمؤاخذة عايز افهم من الزائر الكريم مع خالص الشكر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
???
زائر




بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Empty
مُساهمةموضوع: الحق يقال   بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20 Icon_minitimeالخميس يناير 20, 2011 5:22 pm

الاستاذ ايهاب بصراحه انت راجل محترم جدا وخلي بالك انا معجب بادئك السياسي الاجتماعي انا لست عضوا بالحزب لكنني قررت الاشتراك ليس كعضو فقط ولكن عامل وفاعل من اجلك انا ساكن في شارع الجيش اللي مقابل للحزب كان الحزب زمان بالنسبه لنا عباره عن طريق للمرور لااعلي للطريق السريع بدل اللف وكان فيه عامل قاعد في الظلام دوما يشرب مخدرات ولكنك جئت عدلت وغيرت نظفت وطورت حاولت ونجحت حولت مبني متهالك خرابه الي موسسه تتحرك بنغمات بعصا مايسترو صغير بالسن كبير بالمقام صاحب فكر وشخصيه كرامتك امامك اهل بلدك في المقدمه لاانسا مقوله امي الراجل ده خلي الحزب جمعيه للغلابه لحمه وفراخ بارخص الاسعار سكروسمن وزيت كمان عملها مستشفي للفقراء كشف وعلاج ببلاش امي قالت اكتر من كده وهي ست البيت اللي متعرفش في السياسه ولااي حاجه ادعتلك وقالت ربنا يبعد عنك ولاد الحرام علشان دول ميحبوش حد كويس قلت لها انتي عارفه بيقولو عليه مغرور ودمه تقيل وطالع فيها قالتلي حقد حقد انا شوفته من الشارع بيشيل مع العمال كراتين الغلابه وسمعته في الميكرفون بينادي بنفسه علي اللحمه والفراخ ياابني اللي يعمل كده ميبقاش مغرور ابدا واللي يضحك مع الغلابه وهو بيديهم الحاجه ةيهزر معاهم وولادهم يبقي عمره مدمه تقيل بس يامي انا هعرف بنفسي ده زميل ليا هواللي قلي ربنا عالم وبعدين بدات اتابع عن قرب من غير مايعرفني لقيت ان ايهاب حمزه راجل طيب جدا ومحترم جدا وغيور وعصبي علي شغله وعلي الحزب بطريقه خلتني احب الحزب واحب ايهاب حمزه وخلي بالك يااستاذ ايهاب من الحاقدين الحاسدين اللي قلوبهم سوداء وضمائرهم سوداء لاني سمعت من ناس مستكتره عليك المنصب ميعرفوش ان لكل مجتهد نصيب وربنا معاك واسمع نصيحتي امسك في ربنا وسيبك من الحاقدين واوعي اوعي توصل لدرجه احباط وتسيب المكان هدفهم كده والايام الجايه هيحاربوك بشده علشان نجحت بشده اوعي اوعي يااستاذ ايهاب تقرف وتستسلم احنا عاوزينك والله الكلام ده قالتولي واحده صحفيه انك المسولين بيقولو انك نجحت بجد والناس بدات تقول ابوقرقاص فيها حزب وامين حزب شاب عنده40 سته غير الفكر ياعم والله ان وزملائي كنا بنكره الحزب قبلك وعلي فكره انا موش هقولك اسمي النهارده لكن لك عندي مفاجاه تساعدك علي جزء من خدمه بلدك وبلدي في مجال الطب يلاياابوحمزه زي ما بتحب اصحابك ينادوك سلام سلام سلام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
بريد الاستاذ ايهاب حمزة من الخميس 13 : الخميس 20
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
اخبار ابوقرقاص  :: اخبار ابوقرقاص :: اخبار ابوقرقاص-
انتقل الى: